Archive for 2009. január

Végre teljes lehet az életem…

január 31, 2009

…mert ma reggel ismét elcsíptem Norbit a Vital TV-n. Mivel többen mondták, hogy az az iszonyatos terhelés, amit a Norbi edzésein kapnak, nagyon megviseli az izületeket, ezért ki kellene találni valami mást. Mondjuk lehet, hogy nem kéne a 150 kilós Lajcsit rögtön ugráltatni. Most viszont minden rendben, mert norbi élete új mederben folyik tovább, és ez nem más, mint a karate aerobic! Végre. Éreztem én, hogy valami hiányzik a karate edzésekből. Most Ő kitöltötte az űrt. A riportban elmondta, hogy ő abszolút hiteles, mert 4 évig volt a rendőrség közelharc kiképzője (ezt ugye már mi is tudjuk 🙂 ), valamint megkapta Japánból valamelyik Kyokushin szervezettől az 1. dant. Ezt nyilván adományozták neki, mert az övön nem szerepel a neve, ez pedig azt jelenti, hogy nem a tudását értékelték, hanem valami mást. Ez mondjuk kiderült a nagy fogyásban is, amikor pajzsoztak, és a combosba nem beletette a combját, hogy ne fájjon (ahogy azt kell), hanem elhúzta. Látszott, hogy az életéért küzd. Emellett egyszer volt Tae Kwon do országos bajnok is. Ezt nem tudom, lehet. A bejátszásba mutatták, hogy gyakorlatilag ugyanazt csinálja, mint 15 éve az army aerobicban, csak most ez karate aerobic. Rúgott néhány fordulósat is MBT cipőben, gondolom a sok duci, aki az ingyen edzésért ment oda, ezt profi módon utánozta is. Mellesleg egy rossz köríves rúgás sokkal jobban megterheli az izületet, mint egy kis ugra-bugra. Érdemes a Vitalt nézni. Ja, ami viszont elismerésre méltó, akármilyen humbug is, hogy saját raktár és logisztikai központ épült, hogy azt a 110 üzletet és pékséget kiszolgálja, amely az ő termékeit árusítja frencsájz rendszerben.

Ma egy kicsit falat bontottam, meg egy kicsit megmozgattam az elgémberedett kettlebelleket, de nem edzettem, csak este lesz egy kis fallabda meg szauna.

A kaja 3 alsó és 3 felső csirkecomb megsütve tejfölösen, sajtosa, zöldségágyon.

Üdv

Reklámok

Péntek – BJ 3

január 30, 2009

Ma Brett 3. edzésnapja volt soron, de a tegnapi edzés úgy kiütött, hogy csak 2 sorozatot csináltam meg, mert éreztem, hogy fáradt vagyok. Emellett izomlázam is van szinte mindenhol, pedig már rég nem volt 🙂 Tehát a mai edzés 2 kör:

  • Clean és guggolás (4 gugg után kézcsere) 8 db
  • swing 20 db
  • clean és guggolás 8 db
  • clean és nyomás 8-8 db
  • clean és guggolás 8 db
  • TGU 8 db váltott kézzel
  • clean és guggolás 8 db
  • snatch 8-8 db
  • clean és guggolás 8 db

Az idő nagyjából ugyanannyi volt, mint a múlt héten. Hétvégén pihi, úgy érzem szükség is van rá, holnap azért egy kicsit fallabdázok este. Még sose próbáltam, kiváncsi vagyok milyen lesz. Mindenki azt mondja, hogy ilyen kemény, meg olyan kemény, de azért gondolom a bellnél nem keményebb 🙂

Ja, tegnap az edzés után véletlenül meghallottam, hogy a teniszedző, aki végignézte az edzést, újságolja a haverjának a friss élményeit, és azt mondta, hogy “ultra brutális” 🙂 Ezek szerint ért a sporthoz, ha ezt kintről is így látta 🙂

Ma a Norbi barátomnak (ez nem a Schobert) megtanítottam az alapokat (illetve elkezdtem). 2 éve nem sportolt semmit. Inkább bemutató jellege volt, mert az alapos tanulásra most nem volt idő, viszont én addig csak azzal foglalkoztam, hogy őt javítsam. 10 falnál guggolás, 10 jó reggelt, 5-5 halo, 10-10 clean, 10-10 clean and press, és kb. 5×10-15 swing. Ezek után már remegett a lába, és azt mondta, hogy elfáradt, mielőtt megizzadt volna 🙂

Tabata double VO2Max :-)

január 29, 2009

Tegnap edzés után aszongya a Csabi, hogy holnap valami jó durvát kellene edzeni. Hehe. Mintha a tegnapi könnyű lett volna. Mondtam neki, hogy oké, kitalálom. Kitaláltam. Majdnem bele is haltam. 🙂 Még szerencse, hogy az egyik teniszedző megkérdezte, hogy megnézhetné-e az edzésemet, mert még sosem látott kettlebellt “működés” közben. Mondom jól van, de nem lesz valami izgi, mert csak 10 percet edzek, és csak egyfajta gyakorlatot. Ha ez nincs, feladom. Elkezdtem bemelegíteni. Halo, jó reggelt, szélmalom stb. Megemelheti-e a 16-ost. Persze, de csak óvatosan, mert harap. 🙂 Na elkezdtem az edzés, 10 perc volt. A szisztéma a következő (máshol még nem olvastam ilyet, de lehet, hogy ez csak az én hiányosságom):

Ugye adott egy VO2Max eredmény. Az én esetemben ez felfelé kerekítve 17 ismétlés a 16 kilóssal 30 mp alatt. A feladat:

Csináld meg 1 perc alatt mindkét kezeddel a szintet (17-17 db), majd fél! perc pihenő. Ez 10 percben pont 7 sorozat. Az ötödik után, ha nincs ott senki, feladtam volna, de szerencsére előre szóltam, hogy “csak” 10 perc edzés lesz, így ciki lett volna hamarabb abbahagyni. Sikerült tartani az ismétlésszámot és az időt, mind a 7×1 percben megvolt a 34 ismétlés, ami 238 snatch-et jelent. ha nem számolom a bemelegítést, akkor 3808 kiló megmozgatása 10 perc alatt. A végén már az életemért küzdöttem. 🙂 Végre megtaláltam a pulzusmérőmet is, le is teszteltem. 170-175/perc. Az másodpercenként durván 3. 🙂 Mellékhatás: a testemből a víz úgy csöpögött, mintha előtte zuhanyoztam volna, és szakzsargonban mondva a karjaim elkocsonyásodtak. 🙂 Utána már nem is nagyon volt szükségem másra. Aki még nem próbálta így, annak javaslom. Ezek után a sima VO2Max már játék lesz 🙂

Azért örülök, hogy végigcsináltam, úgy érzem léptem egy szintet felfele.

Ma valószínűleg 5-6 füstli és 4-5 tojás lesz a menü káposztával.

Szerda – Brett Jones #2

január 29, 2009

Ma a Brett Jones-féle második napot csináltam. Csabival közösen edzettünk, így kicsit pörgősebb lett, mert már akaratlanul is versenyzünk egymással, hogy nehogy már lemaradjak egy ismétléssel 🙂 Ez azért érdekes, mert nekem tömegemből adódóan könnyebb emelgetni a 16-ost, a Csabi meg könnyebb ugyan, de rövidebbek a végtagjai, így nem kell akkora utat megtennie a súlynak. Így nagyjából kiegyenlített a verseny. Ismét bebizonyosodott, hogy ez a gyenge pont, mert csak két sorozatot tudtam megcsinálni. Mondjuk kicsit több pihenővel ment volna a harmadik is, de nem akartam kihívni a sorsot magam ellen. Majd a jövő héten. Úgy tervezem, hogy ha két egymást követő héten megcsinálom mindegyikből a három sorozatot, akkor rámegyek a húszasra. A mai edzés tehát:

  • Kis bemelegítés, ilyesmi,
  • clean and press 8-8
  • swing 20
  • clean and press 8-8
  • clean és guggolás 4-4
  • clean and press 8-8
  • TGU 4-4 váltva
  • clean and press 8-8
  • snatch 8-8
  • clean and press 8-8

Az a helyzet, hogy az elején egész jól megy, de amint elérek a TGU-hoz, onnantól az életemért küzdök. Mondjuk most 8 és fél perc volt egy sorozat, és 5 perc a pihenő. Így a sorozat ideje egy perccel rövidebb volt, mint a múlt héten. Jövőhéten menni fog a három sorozat. Utána kis pihenő után csináltam még:

  • 20 taps a két 20-assal
  • 20 pull over a 20-assal
  • 20 taps a két 20-assal
  • 20 pull over a 20-assal

A taps úgy néz ki, hogy hanyatt fekszel, kézbe fogod a két súlyt, felhúzod a térdeidet, hogy a derekadat ne terheld. A kiinduló helyzet az, hogy a felkarod a földön fekszik, merőlegesen a testedre, az alkarod meg függőleges a földhöz képest. Innen mindkét kezedet kinyújtva magad előtt összeérinted, mintha tapsolnál. Hasonlít a tárogatáshoz.

Ja, a kaja: a lassan sztenderddé váló 7 tojásból (de csak tescos kis tojás 🙂 ) rántotta erős pistával, majonézzel, utána pár kanál maradék tejbegríz.

Kértetek még Norbis történeteket. “Sajnos” nem sok van, mert “sajnos” nem sok órát tartott, de még egy emlék eszembe jut, ami inkább szomorú, mint vicces. Mellesleg a kinézete ellenére mindig jó csajokkal lehetett látni. Mondjuk a Rékával pont mellényúlt. Na szóval kitalálta, hogy az egész rendőriskolának mérjék meg a testzsírját, persze ő rögtön tudott is valakit, aki ezt megcsinálja. Abban az időben (1995) fogalmunk sem volt, hogy mi ez. Én akkor már ugye megálltam a növésben, tehát olyan 195 cm magas voltam, és 85! kiló. És rendszeresen sportoltam. Mi sem egyszerűbb egy fegyveres testületnél: parancsba adták, hogy mindenkinek kötelező megcsináltatni, már nem tudom mennyiért, de asszem ötezerért. Mert milyen modern csoda, meg hű, meg ha. Na mentünk is, mint a disznók a vágóhídon, szép sorban, kicsit izgultam is, hogy valyon fájni fog-e 🙂 Szerencsére nem fájt. Viszont azt sem mondta el senki, hogy ez mire jó, milyen értéket mutat, stb. Nekem is kijött egy érték, amiből levontam a következtetést, hogy nekem még 20 kilót fogynom kell. Mondom ez hülyeség, és otthagytam az egészet. Utána soha senki nem kérdezte meg, hogy milyen értéket kaptál, változott-e valamit, vagy volt-e értelme az egésznek. Viszont abban az évfolyamban volt 15 szakasz, mindegyikben 30 fő. Az 450 ember. Ebből levonom a beteget, meg akinek volt annyi esze, és nem ment el, és beszorzom 5000-rel. Egész jó nem? Majd ha eszembe jut még valami, leírom 😉

Az egyszerűség

január 28, 2009

Mindig elcsodálkozok azon, hogy legtöbbször a legegyszerűbb dolgok a leghatékonyabbak. Konkrétan a kettlebellre , mint eszközre, és a warrior dietre gondolok. A kettlebell ugyebár egy darab öntöttvas, Ha az alapokat tudod, akkor csak a fantáziád szab határt annak, hogy milyeneket edzesz vele. A warrior dietről csak annyit tudok, amennyit innen-onnan összecsipegettem, a könyvet nem olvastam. Viszont több év alatt kipróbáltam több étkezési formát is, eddig ez jött be a legjobban, és hatásos is.

Először próbáltam azt a fajta étrendet, aminek az a lényege, hogy egy étkezés alkalmával nem hetsz együtt szénhidrátot és fehérjét. Ha az egyiket etted, akkor a másik fogyasztásáig el kell telni 4 órának, Ha közben újra eszel ugyanazt, akkor a 4 óra újra kezdődik. Hatékony volt, fogytam egy csomót, de kicsit macerás, hogy mindenhova viszed a saját kajádat, előre elkészítve. Mondjuk heti 1 bűnnapot be lehetett iktatni, amikor azt ettél, amit akartál.

A másik a Norbi Update. Nyilván nem új dolog, hogy a hízlaló kajákat reggel egyed, a nem hízlalókat meg eheted este. Ezt már más is kitalálta, a Norbi csak katalogizálta a kajákat a gyengébbek kedvéért, és rakott egy jó marketinget mögé. Ezt nem is nagyon próbáltam, mert elég macerás mindig egy kislexikonnal mászkálni, hogy mit ehetek és mit nem.

Aztán volt az 1600 kalóriás diéta, ami rendkívül hatékony volt, főleg sport mellett, de a spot közben nagyon lehetett érezni a teljesítmény csökkenését, és nem is lehet hosszabb ideig csinálni anélkül, hogy az egészséged károsodna. És a mostani sláger a warrior.

Az első hét kicsit nehéz volt, mert furcsa volt, hogy egész nap nem eszek, csak kis gyümölcsöt, mogyorót, meg ilyesmit. Eleinte sok répát és almát ettem, hogy ne legyek éhes, de mostanra már nem szükséges. Este viszont azt eszel, amit akarsz, persze a megfelelő sorrendben. Sajnos az étkezés eleji zöldség nálam minimális, pedig fontos lenne, de még így is figyelek arra, hogy inkább a hasznosabb fehérje legyen előbb az étkezésben, és csak a végén a szénhidrát. És ehetek bármit, bármennyit. Szerintem nem jó az, hogy mondjuk szénhidrát mentesen étkezek, mert a szervezetnek szüksége van mindenre. Így viszont este jól belakok, degeszre, én mindenből ettem, nincs hiányérzetem, bűntudatom, stb. Valamelyik sztáros főzős műsorban a Rubint Réka és a Bódi Szilvi ment vendégségbe valamelyik cigányasszonyhoz, aki a lelkét kitette, annyi kaját főzött. Ezek meg csak túrkáltak, finnyáskodtak, kritizáltak, ráadásul bunkó módon. A Réka ki is jelentette, hogy ha minden ilyesmit megenne, nem lenne ilyen a hasa. Namármost nekem a warriorral hosszú évek óta először kezd látszódni a hasizmom, és nem hülyülök bele a diétába. Nyilván az egy étkezés alatt nem tudok annyi kalóriát elfogyasztani, amennyit a sportolással együtt elégetek.

Nem lenne korrekt, ha nem említeném meg, hogy mindazért, amit tanultam pluszban a warriorról és a bellről, az edzésekről, nem mondanék köszönetet az rkchungary.wordpress.com -nak. Köszönöm.

Kedd – VO2Max 15/15

január 28, 2009

Egyrészt adós vagyok a tegnapi kajával: 7 tojás enyhén felverve, egy teáskanál erős pista belekeverve, majd megsütve, + 2 főtt virsli, + egy tányér paradicsomos húsgombóc, + 1 csokipudingos gofri. Egy evésre.

A mai kajám mivel a feleségem pizzát sütött, pizza volt, de azért ráütöttem 6 tükörtojást. Az egészre tettem majonézet, kis erős pistát, meg ettem hozzá paradicsomot.

Ma a tervek szerinti VO2Max edzés volt, de mivel eddig még nem próbáltam, kipróbáltam a 15/15-ös időbeosztást. A 16 kilóssal csináltam, minden 15 másodpercben 8 ismétlést meg kellett csinálni. Először úgy terveztem, hogy 20 sorozatot csinálok, de aztán úgy voltam vele, hogy akkor legyen a vége kerek szám, így lett 25, majd úgy gondoltam, hogy a két kéznek legyen egyforma a terhelés, így lett 26. Az összesen 208 snatch. Ezután csináltam 3×5-5 fűrészelést úgy, hogy a két 16 kilóst összefogtam egy kézbe. Így összesen 4288 kilót mozgattam meg.

A vállam nem fáj.

Norbiról még egy sztori:

Néha tesiórán azért ő is megpróbált kicsit elmozdulni az önvédelem felé. Meg akart tanítani egy olyan fogást földrevitel után, amiből nem lehet kiszabadulni, függetlenül attól, hogy mekkora súlykülönbség van. Kihívta Gábor barátomat, hogy majd vele mutatja be. Neki egyébként semmilyen küzdősport múltja nem volt. Gábor 195 cm és 100 kiló, tehát kb. duplája a Norbinak. Lefeküdt a tatamira a Gabi, Norbi lefogta, és kérte, hogy szabaduljon ki. A Gabi fogta magát, átdobta a Norbit, és rákönyökölt a nyakára. Persze mindenki röhögött, mire a Norbi a Gabinak: Órai munka ötös 🙂

Kártyatépés 2.

január 27, 2009

Csak nem tudtam nyugodtan ülni a seggemen, úgyhogy újabb műsort kapott a folyosó közönsége. 🙂

Takarékossági okokból és a nehézségi szint emelése érdekében eldöntöttem, hogy a már félbe eltépett paklit még eltépem félbe. A Kvíz paklival csináltam, és leszedtem a rajta maradt celluxot is, így arra is figyelni kellett, hogy ne csússzon szét. Hát jó pár percig elbohóckodtam vele, az elején viszonylag gyorsan beszakadt az első 1 centi, ott megakadtam. Tovább próbálkoztam, és végül sikerült!!!

A hüvelykujjam alatti izom a tenyéren már majd’ szétment, de mondom ha egy centi sikerült, akkor a többi is fog. Tovább nehezítette a feladatot, hogy nem középen szakadt be a pakli, így az egyik oldalról gyakorlatilag egy kb. 1 centis darabot téptem le, amit elég nehéz volt megfogni.

Az eredményről itt egy kép 🙂

kartya2

Kártyatépés

január 27, 2009

Nem bírtam ki, hazafelé vettem még két pakli kártyát. Az egyik Piatnik, a másik Kvíz márkájú. A Kvízt téptem szét otthon, az időt is mértem, pont 1 perc.  Annyit könnyítettem, hogy ennek is összecelluxoztam a két végét, hogy ne csússzon szét. A másik paklit még nem téptem szét, tartogatom még egy kicsit, hadd legyen nagyobb az élvezet. Az a baj, hogy nem tudom, hogy alapvetően mennyire nehéz széttépni egy pakli kártyát más embereknek, tehát nem tudom, hogy jó teljesítmény-e. Múltkor vettem a Decathlonban egy Domyos grip-et, az volt ráírva, hogy +++Hard. Nem lehetett előtte kipróbálni, úgyhogy nem az Easy-t vettem meg. Nem is baj, mert a hardot is össze tudom nyomni vagy 200-szor. Mivel más blogokban más fajta gripekről írnak, így ezt sem tudom viszonyítani. Majd valamelyik nap veszek a francia kártyát is.

Az áldozatok

Magyar kártya

január 26, 2009

Már olvastam egy csomót különböző erős ember gyakorlatokról, és kacérkodtam is a gondolattal, hogy ki kéne próbálnom pár dolgot. Aztán találtam otthon egy régi 200 oldalas telefonkönyvet. Fogtam, és eltéptem elég könnyen. Viszont azóta Lakatos Péter RKC-tól megtudtam, hogy a gerinc betörése szabálytalan technika. Én pedig így téptem el. Folyamatban van pár szaknévsor beszerzése, majd azokkal újra megpróbálom. Viszont pár napja azt álmodtam, hogy eltéptem egy pakli magyar kártyát. Jó kis álmaim vannak mi? 🙂 Azután megláttam a Tesco újságban, hogy akciósan lehet kapni 199 Ft-ért kártyát. Mivel véletlenek márpedig nincsenek, eldöntöttem, hogy itt az idő egy kis kártyatépésre. Az akciós kártya nyilván az üzlet őrült nagy beetetése volt, hogy fellendítse a forgalmat, mert az információnál (miután fél órát kerestem) közölték, hogy ilyen termék nincs.

Ha már lendületben voltam, bementem egy játékboltba, és vettem egy csomag Piatnik kártyát. Rögtön visszamentem az irodába, hogy kipróbáljam. Mondom első próbálkozás, ezt még nem kell felvenni videóra. Kicsomagoltam, és a használati útmutatót levettem róla, hogy ne egyből nehezítve induljon a dolog 🙂 Nekiláttam eltépni. Kerestem a fogást, majd mikor úgy éreztem, hogy megvan, téptem. Persze nem sikerült, de nem adtam fel. Aki az iroda előtt elment, az biztos gondolhatott egy, s mást, hogy én kétrét görnyedve próbálom eltépni a pakli kártyát 🙂 Egyszer csak érzem, hogy beszakadt. Aztán látom, hogy csak a fölső lap, mert szétcsúszott. Erre fogtam, és mindkét szélét jól körbe celluxoztam, hogy ne tudjon szétcsúszni. Még próbáltam párat, de már éreztem, hogy kezdi szétvágni a kezemet. Na mondom még egy kicset, aztán majd holnap folytatom. Egyszer csak az egész pakli beszakadt, utána már tök könnyen kettétéptem. Kettétéptem egy egész pakli magyarkártyát bazzeg!!!! 🙂 🙂 Holnap le is fényképezem, hogy néz ki eltépve. Mondjuk most meg mehetek venni újat 🙂 Már megérte felkelni.

Hétfő

január 26, 2009

Ma ismét a Brett Jones-féle edzés első napját csináltam:

  • Swing 20 db
  • Clean and Press 8-8 db
  • Swing 20 db
  • Clean és guggolás 8 db (4-nél kézcsere)
  • Swing 20 db
  • Turkish Get up 4-4 db
  • Swing 20 db
  • Snatch 8-8 db
  • Swing 20 db

Utána levezetésnek 5-5 szélmalom úgy, hogy mindkét kézben egy-egy 20 kilós bell volt.

Most elég könnyen ment a 3 sorozat, viszont a sorozatok ideje egy perccel hosszabb volt, mint a múlt héten, lehet, hogy azért, mert minden technikánál fokozottan figyeltem a szabályosságra. Próbálom kiszűrni, hogy mitől fájdul meg a vállam. Én továbbra is arra gyanakszom, hogy vagy a fekvőtámasztól, vagy a húzódzkodástól, de inkább a fekvőtámasz a gyanús. Viszont be fogom iktatni a lógás időre úgy, hogy közben a váll a tokban marad. Ártani nem fog. Minden esetre a mai edzéstől nem fáj a vállam. Éreztem is a részidő növekedését, mert nem fáradtam el annyira, így a sorozatok között elég volt 2:30 pohenő is. Illetve a második után 4:30, mert eldumáltam a időt 🙂 Így lett a 3 sorozat 31 perc. Nem volt sok időm edzeni, így a végén csak a nagy súllyan a szélmalmot csináltam.

Lehet az is, hogy a múltkor azért vol rövidebb az idő, mert a Csabival csináltuk, és ilyenkor mindig előjön az, hogy nehogy már lemaradjak 🙂

Azt még nem tudom, mit eszek ma, nyilván valami fehérjedúsat, de még nem találtam ki.

Ma reggel mérlegeltem, 100,1 kg, 25,2% testzsír. Ha a hétvége nem ilyen, akkor kevesebb lenne.

Norbi:

Volt olyan tesióra, mikor a Norbi már nem tudta megállni szó nélkül a gyúrósokat. Azt azért tudni kell, hogy a Norbi kb. 60 kg. A tesiórákon is mindig ugri-bugri volt, nem is nagyon szerette senki, mert a többi órán elvezető fogásokat, földrevitelt, meg mindenféle hasznos dolgot tanultunk, Norbinál meg még 8, még 7, még 6, ettől lesz szép popsid, még 4…

Na gondolhatod, hogy a gyúrósok milyen intenzitással csinálták ezt is. Egyszer mondta a Norbi az egyiknek, hogy nyomjanak versenyt fekvőtámaszban, ő mindig kettőt csinál, amíg a gyúrós egyet. Erre a gyúrós: Inkább nyomjunk fekve mázsával 🙂 Persze nem egyeztek meg.

Van még egy jó sztorim Norbiról, de azt majd legközelebb.