Mindenből (egy kicsi) sok :-D

Na ez a hétvége is elég sűrűre sikeredett. Mondjuk majdnem minden hétvégém sűrű, és nem azért, mert dolgozni kell, hanem azért, mert ilyenkorra esnek a szemináriumok, előadások, stb. időpontjai, meg a lovaglás, meg mindenféle. Mert a semmittevést elég nehezen viselem. Mert annyi minden van, amivel szeretek foglalkozni, hogy tulajdonképpen az a legnagyobb nehézség, hogy a sok jó, és kellemes időtöltés közül melyikre szakítsak időt. Ha kiszámolod, hogy hány hétvégéd van az életed során, akkor kijön, hogy sok 😀 Pazarlásnak érzem, hogy ott a lehetőség, a sok idő arra, hogy tanuljunk, gyakoroljunk valamit, és helyette inkább fekszünk a kanapén és nézzük a tévét… Szóval a sűrű nem azt jelenti, hogy rossz, hanem azt, hogy sok jó dolog 😀

Előző hétvégén Shigeru professzor Kamuna iskolájában voltam, ez egy tradicionális japán természetgyógyászati iskola a modern ismeretek, mint a kvantumfizika felhasználásával. Gyakoroltuk, tanultuk a TÉÁTÉ masszázst is, amiből állítólag később a Shiatsu fejlődött ki, nekem Marci volt a párom. Nem egy nyeszlett, gyenge gyerek, úgyhogy volt, hogy a masszázst lekopogtam 😀 De persze nem ez a módszer lényege, hanem épp a tanulási, tapasztalatszerzési folyamatban vagyunk benne.

És a mostani hétvége:

Szombat reggel megcsináltam 108 Khatu pranam (napüdvözlet) gyakorlatot. Hogy miért 108? Egy magyarázat:

108 napüdvözlet miért 108?

Ötvenet már csináltam régen, és tudom, hogy fárasztó és monoton, ezért adtam a Sorsnak egy esélyt, hogy ne kelljen megcsinálnom 😀 Pénteken úgy feküdtem le, hogy ha hajnali 5 körül felébredek, akkor ezzel kezdem a reggelt. Ha nem, akkor nem csinálom meg, mert később nem lesz rá időm 😀

Na, mit ad Isten? Reggel felébredtem 4:35-kor. Mondom ez azért kicsit szívatás ízű, úgyhogy visszafeküdtem. De felébredtem 4:55 körül is, úgyhogy nem volt mit tenni, irány a Sagaku 😀

Kicsit még szüttyögtem, kávéztam, ébredeztem, aztán nekiálltam. Egy és negyed órába telt, eléggé elfáradtam a végére, és ha lenne valaki, aki ott ülne és csak számolná, akkor jobban el tudnám engedni a figyelmet, hogy tényleg egy befelé fordulós, mozgásos meditáció lehessen, így azért húzgálni kellett a strigulákat is. Aztán közben látom most, hogy van egy csomó zene a jutubon, ahol 108-szor nyomják el a mantrát 😀 Ha ezt tudom…

És mi is az a Khatu pranam? Itt a videó a 108. gyakorlatról, a szabályosságot, mobilitást nem kell figyelni, nem vagyok jógás, úgyhogy kellettek kompromisszumok 😀

Misi Khatu pranamja 😀

Ami szólt közben végtelenre állítva az a Gayatri mantra. Ez egy elég “erős” mantra, gondoltam, ártani nem fog 🙂

Gayatri mantra by Deva Premal

Azt a verziót nem találtam sajnos, ami a háttérben szól, pedig vagy egy órát kerestem a jutubon…

Na ez volt a reggel. Utána lovagoltam két és fél órát, a végére már nagyon elfáradtam.

Délután kis pihenő, majd este mentünk a Sportgálára, ahol a Sagaku Sportklub megkapta a Város szabadidő-sportjáért díjat. Meg ettünk, ittunk, szintén emberesen 😀

IMG_20150329_083827

Kis józanodás és alvás után vasárnap egész nap Pesten voltunk az Országos Táncháztalálkozón, a nap első fele eltelt azzal, hogy próbáltam regenerálódni, ennek érdekében ettem jó sok rántott húsos szendvicset és ittam sört 😀

Nagyon jó volt, jó programokkal, tökéletes szervezéssel. Többek között meghallgattam Novák Tata előadását, ami a néptánc fejlődéséről és kialakulásáról szólt, illusztrálva fantasztikus táncosok betét-bemutatóival, este pedig Csík koncert volt.

Az egészben a legjobb mégis az volt, hogy 8-10 éves gyerekeket láttál, akik teljesen maguktól beálltak táncolni és táncot tanulni, és élvezték is, és nem a tévé, meg a pléjsztésön előtt ültek. És rengetegen voltak:

IMG_20150329_153408

Ez a sportaréna mellesleg, és a képen mindenki táncol 😀 És ez csak egy helyszín a nemtom hányból. Rengeteg pénz, idő és szervezés kellhetett megszervezni ezt, le a kalappal a szervezők előtt…

Aztán már csak aludni kellett egy tökéletes, mosolygós, szerencsés hétfői hétkezdet előtt 🙂

Mert hallottam egy mondást, hogy ha mindig bajod van a hétfővel, akkor az nem a hétfő hibája, hanem a munkád szar 😀 Akkor váltani kell 😛

 

Reklámok

2 hozzászólás to “Mindenből (egy kicsi) sok :-D”

  1. Ági Takácsné Says:

    Megcsináltam a 108 Napüdvözlést!

Vélemény, hozzászólás?

