Szalonna Szamócával

A mai bejegyzés főleg a szalonnáról és Szamócáról fog szólni. Szamóca egy ló (a továbbiakban: Szami). A magyar nyelvben az a csodálatos, hogy bármilyen szóból bármilyet csinálhatunk, és a végeredményt érteni fogja más is. Például, ha abból indulunk ki, hogy az Ilona becézve Ilonka, akkor a szalonna becézve szalonka. 😀 Vagy ha már sokadszorra kérdezik, hogy milyen szobában vagyunk éppen, akkor ingerült hangon felelhetjük, hogy ez a szalon, na! Vagy, ha egy csomó bort összepréselünk és összekötözünk, akkor borbálát kapunk. 😀 Vagy, a legcsodálatosabb, hogy ha az anya szóból elveszünk egy betűt, és megváltoztatunk hármat, akkor a sör szót kapjuk. 😀 😀

Na a tudományról és a szellemi fejlődésről mára ennyit, jöjjön a napi sztori!

Reggel elkezdtem kihordani a lovakat. Eddig semmi extra. Bementem Szami boxába, rátettem a kötőféket, és elindultunk kifelé. Közben rájöttem, hogy Szami délután megy karámba, úgyhogy visszavittem a boxba, de a kötőféket rajta hagytam, mert hamarosan vinnem kellett a jártatóba. Vittem ki a másik lovat (asszem Kevint), amikor hallom, hogy az istállóban valami dübörgés van, és egyszer csak megjelenik az istállóajtóban Szami. Azt hittem, megint a szokásos időhurokba keveredtem, hiszen 2 perccel korábban zártam be a boxba. Nem volt sok időm a kvantumfizikán agyalni, mert Szami nekiindult, és nekifutásból átszakította a két karámot összekötő vezetéket. A vezeték nyúlt a szügyén, és amikor elszakadt, eltört az egyik oszlop is. Ezen rögtön felizgult a sérült karámban lévő Orpheus nevű csődör, aki szintén nekifutásból húzta maga után a többi vezetéket. Gondolom, elindult megkeresni Euridikét, és az Ámorral kötött egyezségének megfelelően hátra sem pillantott. Szami jó haverként elkísérte az úton, vágtáztak vidáman, közben a többi ló hangosan biztatta őket a többi karámból. Zita, Zazie, Fiona és Csibész karámjához érve Orpheus mégis úgy döntött, hogy inkább hagyja a francba Euridikét, és nekiáll háremet gyűjteni. Emiatt már 6 ló rohangált fel-alá ki a karámon kívül, ki azon belül.

Szami látta, hogy ebben a történetben ő csak másodhegedűs lehet, ezért visszatért a szétszaggatott karámokhoz ünnepeltetni magát a többi szurkolóval, és további bűntársakat toborozni. Addigra a biztonság kedvéért ráadtam a Záramot a drótra, és szerencsémre Szami pont hozzá is ért egy kanyarodás közben. Ettől lefeküdt egy pillanatra, de aztán elkezdte Emírt agitálni, hogy döntse el, hogy rabok legyenek-e, vagy szabadok. Ekkor érkeztem oda, ezért Szami azt a karámot is át akarta szakítani, de rákiáltottam, és öblös hangom erejét hallva visszafordult. Mondjuk segített ebben az a pár elektromos csapás is, amit a szügyére kapott a pásztortól. Megigazítottam a kicsit ziláltan álló kötőfékét, és visszavittem a boxba. Ott láttam, hogy valahogy kifeszítette az ajtót úgy, hogy a rigli is, de az ajtó zsanérja is elgörbült, nem is tudtam visszacsukni, ideiglenesen másik cellát kapott, amíg begyűjtöttem Orpheust.

Ő közben folyamatosan játszotta az agyát a négyeknek, és amikor közeledtem, naná, hogy nem várt meg. Először kelet, majd nyugat felé száguldott tova. Régen futottam már, úgyhogy nem tudtam a tempót tartani, de szerencsére befutott a pónikarámba. Ott a tanult önvédelmi fogásokkal a földre vittem, és megbilincseltem a Békésnél begyakorolt módon a sarkba szorítottam, és a “nemleszsemmibaj” kifejezést hajtogatva megközelítettem. Nem is lett semmi baj, őt is elfogtam és előállítottam.

Reggel hétre végeztem ezzel a kis mókával, és ha már így felébredtem, folytathattam a lóhordást. 😀

Utána a nap már nyugisan telt, Békést betettem a jártatóba, sétáljon egy kicsit, majd ha már be volt melegedve, futószáron dolgoztunk. Minden tökéletesen ment, minden átmenetet könnyedén csinál mindkét kézre, száron van, ellazult, stb. Az edzés után a lábát ápoltam le, ezt is egyre jobban tűri, mire meggyógyul, simán fog menni. 😀

És elérkeztünk gasztronómiai rovatunkhoz. Rengeteg levelet kaptunk a szerkesztőségbe, hogy milyen szalonna/kenyér keverési arányt kell alkalmaznunk a fogyáshoz. A válasz az, hogy minél töményebb a szalonna, és minél kevesebb a kenyér, annál jobb. A szalonnához ehetünk réti héját is, ha van otthon, mert a héjában van a vitamin. 😀

Én azért nem töményen szoktam a szalonnát fogyasztani, a pontos százalékos arányt pedig nem tudom meghatározni, de körülbelül 60% kenyér, 40% szalonna. Katonázni szoktam, szemléltetésül álljon itt egy katona:

13233339_1022517337838263_54976988_n

 

A szalonna vastagsága nagyjából megegyezik a kenyérével, csak kicsit keskenyebb. Minél jobban csökkentjük a kenyér arányát, annál hatékonyabb a fogyókúra. Kicsit csalok, mert ez nem tiszta, hanem húsos szalonna, és mivel vega vagyok, húst nem ehetnék, de ennyi belefér. A szalonna meg nem hús. Erről jut eszembe, hogy egyszer, a böjt időszakában nagy volt az éhínség, és ezért a pápa hozott egy rendeletet, hogy a nyúl az hal. 😀

Mára ennyi, aki végigolvasta idáig, annak van min gondolkodni, azt hiszem. 😀

Reklámok

Egy hozzászólás to “Szalonna Szamócával”

  1. Vukovics József Says:

    reggelire,jó,őrült,aranyos,szórakoztató…lepd meg ismerőseid,borotválkozz,a héjával .. a nyúlhal nem ragadoz tehát vegán.

Vélemény, hozzászólás?

